onsdag 2 oktober 2013

Hösten är här

Nu är hösten här och vi har haft våran första frostnatt, och det är på tiden. Senaste åren har det varit varmt de första älgjaktsveckorna, så även i år. Den här hösten har jag faktiskt haft tid att jaga då jag äntligen har fått arbeta på hemmaplan. Däremot har jag aldrig flängt så mycket mellan olika arbetsgivare som i år hela 3st. Nu kör jag höglyftare igen som enligt mig är mycket omväxlande mycket körning men även en hel del utan för hytten, vilket passar mig bra. Sambon har fått sälja hö som vi slog i somras, det känns bra att det kommer till nytta istället för att köra allt till skogs. Vi har även rensat ut ladugården och planerar för att bygga om lite där så att vi kan skaffa oss lite djur, funderar på höns och getter. Vi har även röjt vid hällan så det ser lite mindre vildvuxet ut. hunden Laban börjar också mogna till lite och är inte galen så länge när man tar in han efter att han varit ute i hundgården, tur att sambon gått på lydnads kurs.

En bild från mitt höjdar jobb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar