fredag 11 oktober 2013

Fredags äventyr

Idag har jag varit på jobbet, och det var nästan som att vara på en av våra älgjaktsmorgon möten i fika rummet pratades det om fotboll, Zlatan och jakt. Ja ja Fotbolleriet kan jag vara utan, men jakt snacket är alltid trevligt. Med 8 timmars taggning så tog jag hunden och min nya investering, en Garmin Astro och gick ut på en liten promenad i skogen. Efter 10 minuter brummade det till i Gps:en och till min förvåning stod det på skärmen Laban står. Med lite halv klumpiga steg gick jag mot ståndet, men eftersom det är mitt i lövfallet och att jag hade bössan på axel så missade jag på en liten järpe som flög när  den insåg att det inte bara var en hund i närheten utan också en lite halv klantig jägare. Så nu får jag försöka analysera vad som gick snett. Gps:en är för övrigt mycket intressant att se på, då man får se hur hunden arbetar och  ligger ute på sök. I morgon är det älg jakt igen och jag får se hur mycket mer jag ska jaga i år för nu vill man ju använda hunden lite grann. Tyvärr i min mening är älgjakten på tog för lång, det skulle ha varit som på den gamla goda tiden då den var 2 veckor i september och 2 veckor i oktober. Sen har jag förberett mig för morgon dagen, samt försökt att hinna vara lite social med familjen. Till alla som läser detta SKITJAKT PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar